Uitnodiging voor studiebijeenkomst met Ruben Ridderhof in Puttershoek
Met als thema ‘Gods plan met Israël’ Op woensdag 24 april 2024 is er in Puttershoek een studiebijeenkomst met spreker Ruben Ridderhof namens Christenen voor Israël. Het onderwerp van deze bijeenkomst is: Gods plan met Israël.
De bijeenkomst vindt plaats in de Hoeksteen, Kerkplein 3, 3297 AX Puttershoek. Aanvang om 20:00 uur, toegang is gratis.
Er is verkoop van producten uit Israël.
Thema: Wat is Gods plan met deze wereld? En hoe past Israël daarin? Hebben we als christenen niet een beetje het idee dat met de komst van de Here Jezus de rol van Israël is uitgespeeld? Maar wat moet je dan met al die ‘eeuwige beloften’ voor Israël? En hoe moeten we bijvoorbeeld als christenen duiden wat er momenteel in Israël plaatsvindt? Als Israël nog altijd een rol speelt? Hoe past de komst van de Here Jezus dan in dat plan?
Achtergrondspreker Ruben Ridderhof bezocht als student Israël en die ervaring was behoorlijk verwarrend. “In plaats van het zwart-witbeeld dat ik uit de media had opgedaan, bleek Israël vele malen veelkleuriger te zijn”. Ruben werkte lange tijd voor Christenen voor Israël. “Door daarbij zó met Israël bezig te zijn, zijn de Bijbelse beloften voor Israël me gaan raken. Ik leerde het Joodse volk kennen en besefte welke unieke plaats het van de Heere heeft gekregen op deze aarde. Dat heeft me enorm aan het denken gezet en uiteindelijk mijn geloof enorm verrijkt. Dat deel ik graag met anderen.”
De lezing wordt georganiseerd door commissie Kerk en Israël Hoeksche Waard (classis Delta)

Werk in de kerk

Kijkt u ook weleens of er vacatures zijn?
Klik op de afbeelding voor meer informatie.